Prehistoric Assassins - Discovery World

Czyli filmy, książki, czasopisma, strony internetowe itp. związane z paleontologią
Awatar użytkownika
mnetzel
Prekambryjski stromatolit
Prekambryjski stromatolit
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2008, o 17:17
Imię i nazwisko: Marek Netzel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: mnetzel »

Obrazek

Witam,

Od niedawna na kanale Discovery World można oglądać program "Prehistoryczni zabójcy", do którego nasze studio robiło wszystkie animacje (do 2 odcinka - "Claws and Jaws").

Zapraszam do obejrzenia krótkiego demo z animacjami na stronie naszego studia:
http://www.sventevith.pl

lub bezpośrednio na Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=m0ieF9Nnl20

Opis programu jest dostępny tutaj:
http://kultura.wp.pl/title,Przekonaj-si ... caid=1bbd8

Wszystkie dinozaury i futrzaki były konsultowane z paleontologami z USA, którzy starali się nas "niepaleontologów" nakierować na w miarę właściwy tor jeśli chodzi o wygląd "bohaterów".

Przy realizacji animacji mieliśmy bardzo dużo pracy ale była to bardzo wdzięczna materia... Najwięcej problemów technicznych dostarczył Deinonychus, który "od niedawna" jest opierzony i trzeba było mu zasadzić 10000 piór i jakoś je kontrolować. Na szczęście istnieją już jakieś rekonstrukcje z piórami więc mieliśmy na czym się wzorować.

W programie wystąpiło 6 par (głodny i obiad)
Hienodon i Poebrotherium
Smilodon i Bison antiquus
Megalania i Diprotodon
Daspletozaur i Korytozaur
Deinonychus i Tenontozaur
oraz Mażungazaur i Rapetozaur

Obrazek

Jestem ciekaw waszych reakcji i spostrzeżeń i wybaczcie od razu wszystkie błędy :wink:

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 8 lutego 2011, o 15:04 przez mnetzel, łącznie zmieniany 2 razy.
Marek Netzel
Sventevith Animation Studio
http://sventevith.pl/

Awatar użytkownika
Dino
Administrator
Administrator
Posty: 3778
Rejestracja: 13 marca 2006, o 20:45
Imię i nazwisko: Łukasz Czepiński
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prehistoric Assassins - Discovery Word

Post autor: Dino »

Witam!

Jak dla mnie, trójwymiarowe modele zwierząt są na wysokim poziomie, wszystko wygląda ogólnie bardzo ładnie, co cieszy tym bardziej, że jest to nasze, polskie studio animacji - gratulacje! Jedynym, do czego mógłbym się przyczepić to interakcja modeli 3D z otoczeniem (z tego, co widzę, środowisko nie jest wygenerowane komputerowo), czy urywana głowa Corythosaurus przez daspletozaura.

Kawał przyzwoitej roboty!

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
nazuul
Złoty Dinek Kwiecień 2020
Złoty Dinek Kwiecień 2020
Posty: 6861
Rejestracja: 3 grudnia 2007, o 19:51
Imię i nazwisko: Maciej Ziegler
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: nazuul »

Fajnie, że u nas też coś takiego powstaje. Animacje raczej średnie - prawdę mówiąc, od czasów "Wędrówek z dinozaurami" (1999) nie pojawiły się animowane dinozaury lepszej jakości, zbliżone były chyba tylko dwie produkcje Discovery Ch. - "Wędrówki dinozaurów" i "Planeta dinozaurów". Reszta szału już nie robi.
Na przyszłość - więcej czasu poświęćcie na znalezienie danych o przedstawianych zwierzętach - np. Majungasaurus wygląda jak przeciętny teropod, a miał naprawdę dziwaczne proporcje (zob. np. TO). Nie trzeba się do tego konsultować z paleontologami amerykańskimi - wystarczy poszukać w necie.
Kiedy to będzie emitowane?
Obrazek
[Stamp: Apsaravis] [Avatar: P. Weimer, CC BY-NC-SA 2.0]

Awatar użytkownika
mnetzel
Prekambryjski stromatolit
Prekambryjski stromatolit
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2008, o 17:17
Imię i nazwisko: Marek Netzel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: mnetzel »

Dino,
Niestety generowanie wiarygodnej przyrody komputerowo jest nadal bardzo trudne i czasochłonne i trzeba było się zgodzić na taki kompromis. A szkoda bo myślę, że lepiej byłoby wygenerować rośliny zgodne z tamtymi czasami, może w następnym podobnym projekcie.

A urwana głowa biednego Koryto to był pomysł stacji telewizyjnej. Ogólnie dyrektywa była taka, że ma to być krwawo i przerażająco :|

Nazuul,
Jeśli chodzi o jakość, to trzeba pamiętać, że obecne budżety (i terminy) na tego typu produkcje są kilkadziesiąt razy mniejsze. Za sekundę animacji "Wędrówek z dinozaurami" płacili w 1999 r. 12.000$. Technologia idzie do przodu, ale nie aż tak szybko. Także porównywanie tych produkcji jest nieporozumieniem.

A jeśli chodzi o proporcje Majungi to pod takimi programami ci amerykańscy paleontologowie podpisują się własnymi nazwiskami i są one konsultowane z nimi niejako po to by zdobyć ich autoryzacje, bez której stacja takiego programu nie wyemituje. My nie mieliśmy tutaj wiele do gadania. Dla tych paleontologów, takie programy telewizyjne są często zwieńczeniem wieloletnich badań. Każdy potwór był wielokrotnie konsultowany i zmieniany pod dyktando konkretnych specjalistów. My jako studio animacji się na tym nie znamy i jesteśmy tylko wykonawcami. Problemem jest też fakt, że stacja chce mieć show a naukowcy dokument, ciężko to czasem pogodzić. Ja osobiście wolałbym robić bardziej naukowo poprawne produkcje ale słupki oglądalności :D niestety są w dzisiejszych czasach głównym wyznacznikiem.

Program miał swoją premierę w Polsce pod koniec stycznia. Z ramówki wynika, że w lutym nie będą emitować tego programu ale Discovery lubi w kółko powtarzać więc pewnie w marcu, kwietniu wznowią. Jak będę wiedział to dam znać.

Dzięki za opinie i pozdrawiam,
Marek Netzel
Sventevith Animation Studio
http://sventevith.pl/

Robert Bronowicz
Sylurski akantod
Sylurski akantod
Posty: 113
Rejestracja: 29 sierpnia 2008, o 15:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Robert Bronowicz »

Jak robiliście modele - czy były to figury w skali 1:x wskanowywane później do komputera czy modelowaliście bezpośrednio na kompie ?

Co do konsultacji z amerykańskimi naukowcami a jakością myślę, że jest to wynik podejmowania przez badaczy zatrudnionych do konsultacji odpowiednich decyzji zgodnych z polityką zleceniodawcy, słupkami oglądalności, a ich własnym portfelem - komercyjna rzeczywistość :)

Awatar użytkownika
mnetzel
Prekambryjski stromatolit
Prekambryjski stromatolit
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2008, o 17:17
Imię i nazwisko: Marek Netzel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: mnetzel »

Modele są robione bezpośrednio w kompie. Szybciej, prościej a i zmiany mniej bolesne.
Model 3D plus detale i faktura/kolor powstaje zwykle od 5 do 15 dni. Dodatkowo trzeba doliczyć czas na konsultacje, zwykle drugie tyle :wink:
Marek Netzel
Sventevith Animation Studio
http://sventevith.pl/

Awatar użytkownika
Dinosaur Man
Karboński antrakozaur
Karboński antrakozaur
Posty: 542
Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
Imię i nazwisko: Dawid Studziński
Lokalizacja: Szczecin

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Dinosaur Man »

Modele oczywiście zgodne z dzisiejszym stanem wiedzy, to plus.
Odnoszę od dłuższego czasu takie wrażenie, że prehistoryczne zwierzęta w amerykańskich mediach są kreowane na bardziej drapieżne niż w rzeczywistości, tudzież stawiane w sytuacjach, które są stosunkowo rzadkie (lub wręcz niemożliwe, patrząc przez pryzmat zachowań współczesnych zwierząt o podobnej fizjonomii), a dobór bohaterów jest zwykle jednostajny (drapieżnik i ofiara). Styl tych dokumentów nie pozwala w pełni patrzeć na ekosystemy sprzed milionów lat, które najczęściej są przedstawiane zaledwie jako namiastka różnorodności lub jako tło walki.
Co do konsultacji z amerykańskimi naukowcami a jakością myślę, że jest to wynik podejmowania przez badaczy zatrudnionych do konsultacji odpowiednich decyzji zgodnych z polityką zleceniodawcy, słupkami oglądalności, a ich własnym portfelem - komercyjna rzeczywistość :)
Zgadzam się. I niestety to interesariusz wpływa pośrednio na jakość (i ilość) danych naukowych zawartych w takich filmach.

Robert Bronowicz
Sylurski akantod
Sylurski akantod
Posty: 113
Rejestracja: 29 sierpnia 2008, o 15:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Robert Bronowicz »

Generalnie macie potencjał. Fajnie, że kolejne polskie studio wybija się i pracuje dla rozpoznawalnych na całym świecie klientów ! :)
Może warto by pomyśleć o stworzeniu niekomercyjnego projektu, z którego można by zrobić reel'a pokazującego Wasze możliwości. Bez terminów na głowie i kaprysów zleceniodawcy (jako grafik sam wiem jak to wpływa na projekt) może powstałoby coś takiego jak to:

Dinosaur VFX

Last Hunt

Awatar użytkownika
szerman
Neogeński mastodont
Neogeński mastodont
Posty: 4031
Rejestracja: 23 czerwca 2009, o 10:40
Imię i nazwisko: Marcin Szermański
Lokalizacja: B-B

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: szerman »

No, no, wygląda bardzo obiecująco! Animacja na dobrym, żeby nie powiedzieć jak na warunki polskie (przede wszystkim pewnie budżet) bardzo dobrym poziomie. Jedyne co dziwnie wyglądało w moim subiektywnym odczuciu to oderwanie głowy korytozaurowi i skok smilodona na swoją ofiarę. Poza tym gdybyście jeszcze "pobrudzili" modele zwierzaków i dalibyście lepsze ich cieniowanie to dopiero byłby szał, ale i tak mi się podoba :) Szkoda tylko, że nie mam Discovery World :x
"Mastodon sapiens"

Awatar użytkownika
Tomasz Singer
Jurajski allozaur
Jurajski allozaur
Posty: 1385
Rejestracja: 24 września 2007, o 09:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Tomasz Singer »

Generalnie całkiem dobrze zrobione. Pewne merytoryczne kwestie to głównie różnice w interpretacji. Koledzy amerykanie w związku z tym, że mają bezpośredni dostęp do materiału kopalnego przedstawianych tu w parach form, mogli by się w paru przypadkach bardziej postarać o przekazanie szczegółów anatomicznych. Dodatkowo co do możliwości fizycznych miałbym pewne zastrzeżenia np. do mażungazaura, który atakuje rapetozaura, gdyż jego szczęki i budowa zębów raczej nie wskazuję na bardzo silny uchwyt szczęk, aby zabić swoją ofiarę gryząc w kark zwłaszcza, że rapetozaur chronił głowę unosząc ją zdecydowanie wysoko poza możliwościami dosięgnięcia przez drapieżnika. Dodatkowo rapetazaur był zbyt pasywny, mógłby spróbować staranować ciałem atakującego lub stanąć na dwóch nogach.
Tomasz Singer

DINOZAURY

Megistotherium
Permski synapsyd
Permski synapsyd
Posty: 701
Rejestracja: 21 stycznia 2007, o 11:49
Lokalizacja: Poznań

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Megistotherium »

Jestem zupełnie zaskoczony, że to robota Polaków. Nie wiedziałem. Gratuluję.
Co do podkrętek w tego typu filmach i naginaniu rzeczywistości na bardziej krwawą, to przecież pewien standard
Radosław Nawrot (RANA)

Awatar użytkownika
mnetzel
Prekambryjski stromatolit
Prekambryjski stromatolit
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2008, o 17:17
Imię i nazwisko: Marek Netzel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: mnetzel »

Dzięki, mam nadzieję, że następne dinosy wyjdą lepiej i akcja będzie bardziej zbliżona do rzeczywistości...

A tak z ciekawości zapytam was tu wszystkich... Czy były jakieś fajne dinozaury u nas na naszych ziemiach, które nadawałyby się do podobnego programu? W sumie nie kojarzę żadnego polskiego programu tv z animowanymi rekonstrukcjami z naszej paleontologii. Archeologiczne były przynajmniej dwa... ale o Silezaurach i innych to nie słyszałem...

Pozdrawiam
Marek Netzel
Sventevith Animation Studio
http://sventevith.pl/

d_m

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: d_m »

Z silezaurami był :) "Smok" jest jeszcze w fazie rekonstrukcji. Inne to albo nie dinozaury, albo zbyt fragmentaryczne.

Utahraptor
Moderator
Moderator
Posty: 2445
Rejestracja: 22 października 2007, o 18:29

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Utahraptor »

Byli w Polsce prawdopodobnie także krewni celofyzów. Szczątki są bardzo nieliczne, ale łatwo zrekonstruować zwierzaka na podstawie pokrewnych dobrze znanych gatunków z zagranicy. Oprócz tego z tropów wiemy mnóstwo o tym jakie grupy dinozaurów Polskę zasiedlały w poszczególnych epokach - od triasu do kredy.
Biologia, UW

Megistotherium
Permski synapsyd
Permski synapsyd
Posty: 701
Rejestracja: 21 stycznia 2007, o 11:49
Lokalizacja: Poznań

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Megistotherium »

Rumunia i wyspa Hateg doczekały się swego odcinka. Dlaczego nie miałaby się doczekać Polska, choćby z silezaurem?
Radosław Nawrot (RANA)

Ag.Ent
Złoty Dinek Kwiecień 2020
Złoty Dinek Kwiecień 2020
Posty: 2089
Rejestracja: 19 marca 2009, o 20:55
Imię i nazwisko: Tomasz Skawiński
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Ag.Ent »

Megistotherium pisze:Dlaczego nie miałaby się doczekać Polska, choćby z silezaurem?
Ano, Krasiejów sprzed 230 mln lat temu to fascynujący ekosystem. Albo Czatkowice - też bardzo ciekawy, a znacznie mniej znany.
Let's keep evolving!
_________________
Tak wiele dinozaurów, tak mało czasu...
_________________
Trust me, I'm a palaeontologist.

Awatar użytkownika
Tomasz Singer
Jurajski allozaur
Jurajski allozaur
Posty: 1385
Rejestracja: 24 września 2007, o 09:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Tomasz Singer »

Dokładnie. Powyżej przytaczane są dwa potencjalne ciekawe tematy, które można przedstawić.
Następnym, jaki warto zaproponować, są Lisowice, zwłaszcza, że bogactwo świata zwierzęcego dopiero jest poznawane.
Pewnie pokazanie spotkania teropoda z dużym dicynodontem, zaciekawiło by widzów na całym świecie.
Tomasz Singer

DINOZAURY

Megistotherium
Permski synapsyd
Permski synapsyd
Posty: 701
Rejestracja: 21 stycznia 2007, o 11:49
Lokalizacja: Poznań

Re: Prehistoric Assassins - Discovery World

Post autor: Megistotherium »

Skoro Polacy robią animacje, to może mogliby też zasugerować producentom odpowiedni scenariusz filmu czy odcinka?
Radosław Nawrot (RANA)

ODPOWIEDZ