Allozaur i Utahraptor - rzeźby

Rysunki, zdjęcia, etc. dotyczące paleontologii
Archelaos
Prekambryjski stromatolit
Prekambryjski stromatolit
Posty: 2
Rejestracja: 13 listopada 2010, o 14:10

Allozaur i Utahraptor - rzeźby

Post autor: Archelaos »

Witam!

Chciałbym zaprezentować moje prace rzeźbiarskie, Allozaura i Utahraptora.
Od razu napiszę, że jestem kompletnym hobbystą, studiuję archeologię. Dinozaurami interesowałem się jako dzieciak a ostatnio spróbowałem wyrzeźbić te dwa w oparciu o materiały z internetu. Oba są zrobione w skali 1:35 z modelarskich mas dwuskładnikowych i mają około 20cm długości.
Co o nich myślicie? Udało mi się zrobić je w miarę poprawnie?

Pomalowany Allozaur
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W stanie surowym
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Utahraptor w stanie surowym:
Obrazek
Figurka żołnierza tylko dla skali.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji chciałbym zapytać, jakie w miarę nowe publikacje warto byłoby przeczytać nt. tych dinozaurów.

Awatar użytkownika
nazuul
Moderator
Moderator
Posty: 8246
Rejestracja: 3 grudnia 2007, o 19:51

Re: Allozaur i Utahraptor - rzeźby

Post autor: nazuul »

Witam!
Allosaurus jest świetny! I w 100% poprawny (właściwie, jeśli ślepo wierzyć oficjalnej linni paleontologii, to powinien mieć gdzieniegdzie piórka - klik :P ).
Utahraptor też jest dobry i zasadzie też bez zarzutu - lecz tej wielkości teropod powinien mieć mniejsze proporcjonalnie oko - najprościej by było, gdybyś zmienił nazwę figurki na jakiegoś mniejszego dromeozauryda np. na pyroraptor albo Atrociraptor. :wink:

Jeśli chodzi o publikacje, to zależy, czego szukasz. Jeśli w różnym stopniu popularnonakowe (w których są podane źródła fachowe) o świetnie poznanym allozaurze i tajemniczym utahraptorze, to polecam po prostu artykuły na wikipedii (1, 2), jeśli bardziej ogólnie, to (pl: 1, 2; wł.: 1; źródła podane tu).
Obrazek
[Stamp: Apsaravis] [Avatar: P. Weimer, CC BY-NC-SA 2.0]

Awatar użytkownika
szerman
Neogeński mastodont