Dinosaur Man's Art Gallery
- szerman
- Neogeński mastodont
- Posty: 4061
- Rejestracja: 23 czerwca 2009, o 10:40
- Imię i nazwisko: MSz
- Lokalizacja: B-B
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Bardzo mi się podoba z profilu Z przodu zaś wygląda nieco jakby był po bijatyce (żart ;)) - tak na serio, to znowu bardziej podchodzi mi to gustu wersja czarno-biała, ale to chyba przez moją słabość do ołówkowych, niekolorowanych szkiców.
"Mastodon sapiens"
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Dziękuję;) Poświadczam, że to na pewno brachiozaur, na dowód mam zdjęcie z etapu, gdy był jeszcze czaszką :D Jeśli ktoś z was ma jakieś propozycje takich rekonstrukcji, chętnie rozważę. I co myślicie o umieszczaniu prac naszych forumowych artystów przy opisach, aby ED była jeszcze bardziej nasza?
- szerman
- Neogeński mastodont
- Posty: 4061
- Rejestracja: 23 czerwca 2009, o 10:40
- Imię i nazwisko: MSz
- Lokalizacja: B-B
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Rysunki Edyty i Jakuba są już na oko w ok. 20 opisach, a będzie ich jeszcze więcej ;) Jest też przynajmniej jeden rysunek Macieja, nie widzę powodów żeby rekonstrukcji Twoich i innych w ED nie byłoDinosaur Man pisze:I co myślicie o umieszczaniu prac naszych forumowych artystów przy opisach, aby ED była jeszcze bardziej nasza?
"Mastodon sapiens"
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
W ramach zaliczenia na jeden z uczelnianych przedmiotów postanowiłem zebrać swoje prace w jedno. Ułożyłem więc je w formie książki, niestety ta w formie drukowanej na postarzanym papierze :D została chwilowo na uczelni. Podsyłam wam zatem pdfa. Kilka prac było wcześniej niepublikowanych, więc polecam obejrzeć.
Tytuł adekwatny, jednakże wiadomo, że większość ilustracji przedstawia dinozaury ;)
http://www.4shared.com/office/zGuQzxQL/ ... gowcw.html
Tytuł adekwatny, jednakże wiadomo, że większość ilustracji przedstawia dinozaury ;)
http://www.4shared.com/office/zGuQzxQL/ ... gowcw.html
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Przypomniałem sobie, że dobrym sposobem na przedstawianie wymarłych zwierząt jest grafika komputerowa. Zamieszczam tu wizerunek głowy karnotaura, tradycyjnie na podstawie czaszki z dwóch wymiarów. Praca w toku, w planach mam wykonanie całego zwierza.
Wykonany przy pomocy programu Skechup i Vray do renderowania (ludzie którzy używają tego programu mogą się nieco zdziwić, gdyż nadaje się głównie do projektowania architektury)
Wykonany przy pomocy programu Skechup i Vray do renderowania (ludzie którzy używają tego programu mogą się nieco zdziwić, gdyż nadaje się głównie do projektowania architektury)
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Teraz jest jeszcze ciekawiej, zrobiłem cały model, dodałem odblask właściwy dla skóry.Dawid Mazurek pisze:Ciekawe
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Dobrze wygląda, będziesz go jeszcze obrabiał (wygładzał)? Zamierzasz się może więcej bawić w takie grafiki?
Grube łapki ma, no ale czy przedramię też takie powinno być? Ogon wydaje się za chudy w świetle tego:
Persons WS IV, Currie PJ (2011) Dinosaur Speed Demon: The Caudal Musculature of Carnotaurus sastrei and Implications for the Evolution of South American Abelisaurids. PLoS ONE 6(10): e25763. doi:10.1371/journal.pone.0025763
Grube łapki ma, no ale czy przedramię też takie powinno być? Ogon wydaje się za chudy w świetle tego:
Persons WS IV, Currie PJ (2011) Dinosaur Speed Demon: The Caudal Musculature of Carnotaurus sastrei and Implications for the Evolution of South American Abelisaurids. PLoS ONE 6(10): e25763. doi:10.1371/journal.pone.0025763
[Stamp: Apsaravis] [Avatar: P. Weimer, CC BY-NC-SA 2.0]
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Jak to mawiają, kwestia perspektywy ;) Ogon jest muskularny wg najnowszych badań (załącznik), może powinien być trochę bardziej u nasady. Przedramię jest takie grube tylko patrząc od frontu na łokciową i promieniową, a patrząc na całość umięśnienia, przedramię nie może być całkiem płaskie. Jednym z moich celów było właśnie zbadanie łapki w trójwymiarze i zmierzenie przypuszczalnych rozmiarów i kształtów na podstawie rysunków. I nawet przy tych danych trudno mi powiedzieć czy te łapki były jakkolwiek funkcjonalne, w końcu ich całkowita długość od początku główki ramiennej do ostatniego paliczka to prawie 50 cm, a to niewiele mniej niż nasze ręce.
Patrząc na możliwości programu, da się nanieść niewielkie poprawki, ale jak już wspominałem, nie nadaje się on najlepiej do oddawania organicznych kształtów. Jak będzie ku temu okazja (zbadać coś w trójwymiarze), to się będę bawił, bo to dużo więcej niż studiowanie samych rysunków.
Patrząc na możliwości programu, da się nanieść niewielkie poprawki, ale jak już wspominałem, nie nadaje się on najlepiej do oddawania organicznych kształtów. Jak będzie ku temu okazja (zbadać coś w trójwymiarze), to się będę bawił, bo to dużo więcej niż studiowanie samych rysunków.
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Tym razem wizerunek głowy anteozaura, która tylko pokazuje, jak nasi dalecy krewni różnili się od nas. Tradycyjnie trzeci wymiar na podstawie rysunków z dwóch wymiarów i zdjęć czaszki. Starałem się lepiej odwzorować odblask skóry i nałożyłem warstwę zmarszczek. Wielkie zębiska ukryte pod wargami (nadal nie wiem, czemu większość paleoartystów tak lubi obnażone zęby, przecież nie wszystkie zwierzęta to krokodyle!) Uwagę zwraca mocno rozszerzony tył głowy mieszczący potężne mięśnie.
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Bardzo fajnie to wygląda, choć wydaje mi się, że zarys kłów byłby widoczny przez skórę, szczególnie na żuchwie. Również guzy nad oczodołami chyba były większe
olej zdrowie, olej życie, najważniejsze wydobycie
- Dino
- Administrator
- Posty: 4009
- Rejestracja: 13 marca 2006, o 20:45
- Imię i nazwisko: Łukasz Czepiński
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Coraz sprawniej idzie Ci modelowanie 3D - naprawdę świetnie
Jedno, co się rzuca w oczy, a co jest problemem pewnie całej grafiki 3D jest "martwość oczu"; wyglądają jakby były doklejone, a widz nie czuje się jakby patrzył na żywe zwierzę.
Jedno, co się rzuca w oczy, a co jest problemem pewnie całej grafiki 3D jest "martwość oczu"; wyglądają jakby były doklejone, a widz nie czuje się jakby patrzył na żywe zwierzę.
- szerman
- Neogeński mastodont
- Posty: 4061
- Rejestracja: 23 czerwca 2009, o 10:40
- Imię i nazwisko: MSz
- Lokalizacja: B-B
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Nie wiem jak to nazwać, ale spróbuję - brakuje im jakby głębi i błysku ;)Dino pisze:Jedno, co się rzuca w oczy, a co jest problemem pewnie całej grafiki 3D jest "martwość oczu"; wyglądają jakby były doklejone, a widz nie czuje się jakby patrzył na żywe zwierzę.
Zgadzam się z Łukaszem - praktyka czyni mistrza.
"Mastodon sapiens"
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Dzięki!
Oczy to faktycznie problem, ale może to kwestia dorobienia powiek i lekkiej zmiany parametrów.
Z tymi zębami to niezły pomysł, a guzy, cóż, chyba racja, jak wynika ze zdjęć okazów, będę musiał to poprawić.hanys pisze:Bardzo fajnie to wygląda, choć wydaje mi się, że zarys kłów byłby widoczny przez skórę, szczególnie na żuchwie. Również guzy nad oczodołami chyba były większe
Oczy to faktycznie problem, ale może to kwestia dorobienia powiek i lekkiej zmiany parametrów.
- Dino
- Administrator
- Posty: 4009
- Rejestracja: 13 marca 2006, o 20:45
- Imię i nazwisko: Łukasz Czepiński
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Może nie da się tego zrobić w programie do obróbki 3D - wtedy zawsze można podrasować ilustrację w np. zdjęciosklepie bazując na screenie, takim jak umieściłeś powyżej. Nie znam się na tym zbyt dobrze tak tylko głośno myślę ;)
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Staram się jednak ustawiać takie parametry, aby potem nie przerabiać zdjęciosklepie (najwyżej podbicie cieni i kolorów). Wierzę, że silnik Vray, którego używam będzie w stanie wiernie odwzorować rzeczywistość, tylko trzeba wystarczająco poszperać. Wystarczy zobaczyć fotorealistyczne cuda czynione za jego pomocą.
- Edyta
- Dewoński labiryntodont
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 marca 2006, o 17:14
- Imię i nazwisko: Edyta Felcyn
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
A próbowałeś robić coś np. w ZBrushu?
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Heh, tak, kiedyś próbowałem załapać podstawy, ale ten program mimo ogromnych możliwości rzeźbienia jest również zupełnie niestandardowy w obsłudze, a bez tabletu ani rusz i niestety musiałem odłożyć. Póki co zostaję przy sketchupie, który z odpowiednimi pluginami nawet daje radę. Może kiedyś zabiorę się za ZBush, bo jest fantastyczny. A może Ty? :D
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Anteozaur skończony: http://reminegrest.deviantart.com/#/d4trj8i
Uwzględniłem wały nadoczodołowe, uwypukliłem miejsce położenia kła i reszty zębów, pociągnąłem pluginem do wygładzania krawędzi (jest o wiele mniej kanciasty). Niestety, jak widać, oko wydaje się nadal pozbawione blasku, przynajmniej z tej perspektywy, może tak musi być.
Uwzględniłem wały nadoczodołowe, uwypukliłem miejsce położenia kła i reszty zębów, pociągnąłem pluginem do wygładzania krawędzi (jest o wiele mniej kanciasty). Niestety, jak widać, oko wydaje się nadal pozbawione blasku, przynajmniej z tej perspektywy, może tak musi być.
- Edyta
- Dewoński labiryntodont
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 marca 2006, o 17:14
- Imię i nazwisko: Edyta Felcyn
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
No ja 3D zupełnie nie ogarniam, do ZBrusha podchodziłam kilka razy ale to zupełnie nie dla mnieDinosaur Man pisze:Heh, tak, kiedyś próbowałem załapać podstawy, ale ten program mimo ogromnych możliwości rzeźbienia jest również zupełnie niestandardowy w obsłudze, a bez tabletu ani rusz i niestety musiałem odłożyć. Póki co zostaję przy sketchupie, który z odpowiednimi pluginami nawet daje radę. Może kiedyś zabiorę się za ZBush, bo jest fantastyczny. A może Ty? :D
W każdym razie anteozaur wyszedł ok. Oko faktycznie wygląda martwo, może gdyby kolor tęczówki był trochę bardziej zróżnicowany zamiast taki jednolity (tęczówka nigdy nie jest jednolita) to byłoby lepiej? Tak czy siak pracuj dalej, fajnie byłoby gdybyś osiągnął poziom np. Vlada Konstantinova (albo i wyższy ) / przykład: http://fav.me/d4t1t02
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
No, do tego na dzień dzisiejszy potrzebna by była przynajmniej umiejętność eksportowania do ZBusha, aby uwypuklić jakieś drobne apekty skóry, tam dochodzi jeszcze dodanie tzw. kości, aby móc poruszać modelem, ogólnie dużo zabawy :D mi ram zależy przede wszystkim na aspekcie rekonstruktorskim, aby zobaczyć, jak faktycznie zwierzęta mogły wyglądaćEdyta pisze:fajnie byłoby gdybyś osiągnął poziom np. Vlada Konstantinova
- Triceratops
- Sylurski akantod
- Posty: 194
- Rejestracja: 5 kwietnia 2011, o 11:52
- Imię i nazwisko: Weronika Mazurek
- Lokalizacja: Lubliniec
- Kontakt:
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Przepraszam, że nie na temat:Tomasz Singer pisze:(...) Trop pochodzi ze skał późno kredowych Roztocza. Oprócz niego ślady swojej bytności pozostawiał duży drapieżnik, dromeozaur i hadrozaur.
Nawet nie wiedziałam! Czy ktoś mógłby mi podać link do artykułów na ten temat, bo zamierzam do szkoły zrobić makietę późnokredowego Roztocza.
Podziwiam polskich paleontologów za to, że...
Spomiędzy szerokich, zielonobrązowych liści wystają cztery długie zakrzywione szpony. Gdy tylko jednak jeden z gadów drgnął, pazury chyłkiem cofnęły się między paprocie. Szpony należą do gatunku dinozaura, jakiego jeszcze świat nie widział. Jest to pierwszy skuteczny super-drapieżnik – Smok z Lisowic.
Jest to fragment pisanej przeze mnie powieści o smoku z Lisowic.
Spomiędzy szerokich, zielonobrązowych liści wystają cztery długie zakrzywione szpony. Gdy tylko jednak jeden z gadów drgnął, pazury chyłkiem cofnęły się między paprocie. Szpony należą do gatunku dinozaura, jakiego jeszcze świat nie widział. Jest to pierwszy skuteczny super-drapieżnik – Smok z Lisowic.
Jest to fragment pisanej przeze mnie powieści o smoku z Lisowic.
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Postanowiłem, że następna rekonstrukcja będzie przedstawiała jednego z gorgonopsów, wybrałem mniej popularnego, ale ciekawego sykozaura (tradycyjnie trzeci wymiar złożony z widoku bocznego i górnego). Postanowiłem przybrać go w futro, ze względu na chłodne temperatury występujące ówcześnie na terenach Afryki i domniemany wysoki metabolizm zwierzęcia. Słusznie, czy nie, osądźcie sami.
- Dino
- Administrator
- Posty: 4009
- Rejestracja: 13 marca 2006, o 20:45
- Imię i nazwisko: Łukasz Czepiński
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dinosaur Man's Art Gallery
Fajna sprawa, jednak za duża powierzchnia włosów odbija promienie świetlne, przez co ilustracja na pierwszy rzut oka wygląda, jakby została przekonwertowana do palety 256 kolorów (czy nawet mniej). Dodatkowo można by popracować nad granicą nozdrzy z futrem. Niemniej - sam model wygląda świetnie.
- Dinosaur Man
- Karboński antrakozaur
- Posty: 542
- Rejestracja: 19 lipca 2006, o 21:01
- Imię i nazwisko: Dawid Studziński
- Lokalizacja: Szczecin